Najbliższe wydarzenia

Brak wyników.

Wydarzenia

marzec 2019
PON
WT
ŚR
CZW
PT
SOB
ND

Jak Cię widzą w internecie?

Jak Cię widzą w internecie?

Wpisz swoje nazwisko w wyszukiwarkę Google. Co znajdziesz? Czy jest tam coś więcej niż Twój profil na Facebook’u ze zdjęciami z ostatniej imprezy? Czy chcesz, czy nie, Twoja działalność w Internecie nie jest anonimowa, a media społecznościowe,na których jesteś, to Twoja kolejna wizytówka.

 

Jedną z technik sprawdzenia kandydata jest właśnie ta metoda. Nie ma nic złego w tym, że bawisz się w klubach, ale szef niekoniecznie musi Cię poznawać od strony prywatnej i oglądać Twoje wygłupy z przyjaciółmi, prawda?

 

Dobrze, gdyby w wynikach wyszukiwania pojawiło się coś więcej. Jakieś publikacje, współpraca przy projektach, chociażby profile na LinkedIn i GoldenLine, na których opisujesz swoje doświadczenie i budujesz sieci kontaktów zawodowych. Zbieraj tam również referencje od swoich klientów oraz współpracowników i sam je wystawiaj innym. Dołącz do grup tematycznych i bierz aktywny udział w dyskusjach - uważaj na słownictwo i skrajne poglądy, które może przeczytać przyszły pracodawca i zniechęcić się do Ciebie.

 

Niech Internet potwierdzi to, co wypisałeś w CV - a przynajmniej nie zaprzeczy. Zadbaj o ustawienia prywatności, usuń lub zablokuj dla nieznajomych „niebezpieczne” zdjęcia i treści, a na łamach odpowiednich mediów, rozwiń doświadczenia, umiejętności i zainteresowania z CV.

 

Internet jest naprawdę świetnym narzędziem do pracy, zdobywania klientów, reklamy swojej osoby lub idei, ale nie zapominaj o świecie rzeczywistym. Prawdziwe relacje buduje się przez spotkania, rozmowy, kontakt wzrokowy, wymianę energii, dotyk, pomaganie innym. Tak szybciej i głębiej zapadniesz, nie tylko w umysłach, ale i sercach ludzi.

 

„Marka osobista to to, co mówią o Tobie inni, kiedy wychodzisz z pokoju.” -Jeff Bezos-

 

Zawsze działaj zgodnie z własnymi wartościami, bądź spójny w swoich słowach i czynach, dotrzymuj słowa i bądź uczciwy, nawet jak nikt nie widzi. Na markę osobistą pracuje się przez całe życie, dlatego nigdy z niej nie rezygnuj.

Komentarze


Logotyp Hejtu
Kontakt z redakcją:
Tel. 519 075 566 (wew.1)
(pn. –pt. w godz. 8:00-16:00)
Email: redakcja@hejtu.pl

W sprawie reklamy na portalu:
Tel. 519 075 566 (wew. 2)
(pn.-pt. w godz. 8:00-16:00)
Email: marketing@hejtu.pl